برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موثر میتوان آزمون و خطا کرد. این کار به معنی از دست رفتن هزینههای مالی، زمان و سهم بازار یک کسب و کار است. اما اگر از راهکارهای زیر استفاده کنید، نتایج بهتری در بازارهای رقابتی به دست خواهید آورید.
- روی وجوه تمایز خودتان نسبت به رقبا مانور دهید. در تبلیغات خود، برتریهای کالا یا خدمات خود را نسبت به رقبا نشان دهید. به مشتریان احتمالی خود ثابت کنید که ویژگیهای محصول شما در هیچ کالای دیگری یافت نمیشود.
- تبلیغ نویسی کنید. مخاطبان شما، هر روز با تعداد زیادی تبلیغ مواجه میشوند. اما متاسفانه، مشتریان احتمالی شما به همۀ این تبلیغها توجه نمیکنند. پس سعی کنید شعارها و تبلیغات خود را به گونهای طراحی کنید که توجه آنها را جلب کند.
- به آنها پیشنهادی بدهید که نتوانند آن را رد کنند. مشتریان، عاشق چانه زدن هستند. پس به آنها، فرصتی برای چانه زدن بدهید. در تبلیغات خود، برای مشتریان خود شرایطی قرار دهید که آنها را به خرید سریع ترغیب کند.
- درباره ویژگیهای مثبت محصول خود صحبت کنید. در تبلیغات خود، به مشتری اطمینان بدهید که محصول شما پاسخگوی نیاز او خواهد بود.
- در تبلیغات خود نوآوری داشته باشید. وقتی میخواهید محصول خود را معرفی کنید، به گونهای این کار را انجام دهید که مخاطب احساس کند محصول شما، به تازگی و حتا برای اولینبار به بازار عرضه شده است.
- ریسک خرید مشتری را کاهش دهید. همه افراد در برابر پول خرج کردن، مقاومت میکنند. تبلیغات شما باید به مخاطبانتان نشان دهد که خرید آنها بدون ریسک است. آنها باید مطمئن شوند که در ازای پرداخت هزینه، انتظارات آنها را برآورده میکنید.
- با مخاطبان خود تعامل ایجاد کنید. از کلمات و عباراتی استفاده کنید که مخاطب شما را به خرید ترغیب کنید. فقط معرفی محصول در تبلیغات کافی نیست، باید آنها را به اقدام کردن فرا بخوانید. به طور مستقیم به آنها بگویید که روی لینک کلیک کنند، سفارش خود را ثبت کنند یا برای خرید محصول اقدام کنند.
- به مشتریان خود دلیلی برای خرید بدهید. محدودیت زمانی، تخفیفهای فصلی، جشنوارههای مناسبتی، معرفی محصولات جدید همۀ استراتژیهای تبلیغاتی هستند که مخاطب را وادار میکنند خریدش را امروز و همین لحظه انجام دهد.
- رضایت مشتریان قبلی خود را نشان دهید. یکی از مهمترین بخشهای یک تبلیغ موثر، ایجاد اعتماد در مخاطب است. وقتی مخاطبان شما، رضایت مشتریان قبلی را میبینند با اطمینان خاطر بیشتری از شما خرید میکنند.
- جلوههای بصری تبلیغات را فراموش نکنید. مخاطبان شما، بصری هستند. آنها تصاویر را بهتر از اسامی به خاطر میسپارند. پس سعی کنید جلوههای بصری تبلیغات خود را تقویت کنید تا در ذهن مخاطب ماندگار شوید.
- راههای ارتباطی خود را به طور کامل بیان کنید. یکی از اشتباهاتی که در تبلیغات رایج است، ارائه نکردن کامل راههای ارتباطی است. فقط به ذکر شماره تلفن یا سایت اکتفا نکنید. تمامی راههای ارتباطی مخاطبان را به طور کامل بیان کنید.