بازاریابی دهان‌به‌دهان

بازاریابی دهان‌به‌دهان یعنی تبلیغات رایگان؛ که توسط مشتریان به اشتراک گذاشته می‌شود و بر اساس رویدادی که مشتری تجربه می‌کند و فراتر از انتظار است، شروع می‌شود.

این نوع بازاریابی زمانی اتفاق می‌افتد که علاقۀ مصرف‌کننده یا مشتری به محصول یا خدمات یک شرکت در گفتگوی روزانه‌اش منعکس می‌شود. در اصل بازاریابی دهان‌به‌دهان تبلیغات رایگانی است که توسط مصرف‌کننده منتشر می‌شود.

نتیجه‌گیری

هر کسب‌ و کاری، نیاز به سرمایه‌گذاری‌های زمانی، مالی، منابع و نیروهای انسانی دارد. تبلیغات، هزینه‌های مالی و زمانی را به سازمان تحمیل می‌کند. تبلیغات هم برای سازمان، نوعی سرمایه‌گذاری است. اگر تبلیغات به شیوه‌ای موثر انجام شوند، سودآوری بالایی برای سازمان دارد و  افزایش فروش بیشتری برای سازمان به ارمغان می‌آورد سبب افزایش درآمد می‌شود.

تبلیغات موثر باعث ماندگاری نام برند در ذهن مخاطب است. مخاطبانی که در آینده، به مشتری‌های وفادار تبدیل می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا